17. srp. 2023.

Savjet za vas

Blokade računa rješavamo cjelovito i transparentno

autor

Igor Škrgatić

Direktor Be-On Savjetovanje

Statistika blokiranih tijekom godina ne mijenja se puno te podaci FINE govore kako je krajem prošle godine bilo 228.722 blokiranih potrošača čiji je iznos dugova dosezao je 2,39 milijardi kuna. Najviše ih je bilo u Gradu Zagrebu, njih 45.891, a kada se gleda koliko je blokiranih u ukupnom stanovništvu glavnoga grada, ispada da je svaki 20-i čovjek u Zagrebu pod blokadom.

Porazna je to statistika, a ako se gleda koliko je blokiranih u radno sposobnom stanovništvu, podaci FINE opet govore da je to čak 9,33 posto!

Odavno se stvorila stigma – da jednom blokiran, zauvijek blokiran.

Ljude pod ovrhama redovito prati osjećaj hodanja po egzistencijalnom rubu, strah, stigmatiziranje, osuđivanje.

Obiteljska tvrtka BE-ON specijalizirala se za rad s blokiranima i rješavanje ovrha te se redovito susreće s kolopletom osjećaja svojih klijenta koje prije svega prati strah i ogromno nepovjerenje te vječita dvojba „kako netko može riješiti nečiju blokadu, ako to on sam nije riješio godinama?“.

O tome je progovorila direktorica BE-ON-a savjetovanje Sabine Gradištanac Škrgatić.

„Puno puta razgovarala sam sa psiholozima i sociolozima o ovim problemima. Ljudi se jednostavno boje, toliko su puta doživjeli da im zalupe vratima, neki su bili i prevareni, nasjeli bi na priče tvrtki koje bi unaprijed uzele novac, obećavale da će riješiti njihovu blokadu, a onda se više ne bi javile. Golema je to sumnja, teret i teško je krenuti opet ispočetka, povjerovati da im netko zaista želi pomoći, da ih neće prevariti“

govori Sabine Gradištanac Škrgatić.

Tu je i osuda okoline koja prema blokiranima često ima stav “sam je kriv što je ušao u dug, neuredan je platiša, trošio je što nije imao”.

No istina je da skoro svatko može preko noći ući u blokadu, a da je do jučer imao sasvim “normalan” život, s normalnim primanjima, sasvim normalnim željama, planovima i troškovima.

Od jednog incidenta do blokade

“Obično problem nastane zbog jednog incidenta. Na primjer, netko se razboli, liječi se tri mjeseca i kasni s jednom ratom kredita. Banka pošalje prvu opomenu, klijent ne plati ratu kredita, a primanja mu nakon 42 dana bolovanja padnu na državna davanja. Ako je imao plaću od 1.300 € pa pao na oko 565,04 €, možda nije ni imao dovoljno za podmiriti kredit. Potom dođe i druga opomena, a banka potom šalje zadužnicu na FINU. Tu kreće prva ovrha”, govori direktorica BE-ON-a.

Od neplaćene rate kredita, obično je na redu kreditna kartica, kartična kuća vrlo brzo otkazuje karticu te i ona šalje zadužnicu na FINU. Tako kreće redanje dugova i blokada. Preskoči se potom koji račun za režije, ovrhe se nižu. Domino efekt savršeno je posložen zbog bolovanja od samo tri mjeseca. Netko tko je imao dobru plaću, zbog bolesti je pao na niža primanja, dolazi do noćne more zvane blokada.

Sabine Gradištanac Škrgatić kaže da je prva reakcija blokiranog da kreće sam rješavati problem. Tu nastaje ideja da ode u svoju banku, zatraži kredit kojim bi se dugovi zatvorili. Ali ne ide. „Banka blokirane, odnosno „neuredne“ platiše odbija u startu. To su situacije kada se ljudima nasmiju što uopće pokušavaju dobiti kredit, a blokirani su. Onda ljudi odu u drugu banku pa dožive isto razočarenje. I svaki odlazak pred novi šalter znači novo razočarenje, to je onaj osjećaj kad im zalupe vratima”, govori Sabine Gradištanac Škrgatić.

Tako priča da “jednom blokiran, zauvijek blokiran” postaje stvarnost, odnosno noćna mora, čak i za one koji imaju lijepa primanja, dobre plaće.

Nakon odbijenica u bankama, neki će potražiti pomoć kod tvrtki koje nude rješenja za blokirane i uzmu novac unaprijed, ali i od toga ne bude ništa. Kako onda naći snagu i novo povjerenje koje treba dati BE-ON-u?

„Klijenti bi nam priznali da su pratili naš rad po godinu dana, čitali bi iskustva drugih, gledali, pratili objave klijenata, ponekad bi nešto prokomentirali, a neki se ne bi usudili ni to napraviti. Svjesna sam da mnogi oklijevaju jako dugo prije nego nam se obrate, dugo važu prije nego naprave taj klik na društvenim mrežama ili podignu telefon“

govori Sabine Gradištanac Škrgatić.

No obiteljska tvrtka BE-ON je drugačija od drugih, prije svega zato što probleme blokiranih rješava po vlastitom modelu koje je na tržištu jedino cjelovito i transparentno, a posjeduje i licencu Ministarstva financija za svoj rad.

Nema naplate dok blokada nije riješena

Drugo, BE-ON svoj rad ne naplaćuje sve dok posao nije gotov, odnosno dok klijent nije odblokiran. Nema plaćanja unaprijed, nema troškova za klijenta sve dok on nije financijski slobodan.

No prvi korak je financijska forenzika.

Potpuno besplatno stručnjaci BE-ON-a napravit će detaljnu analizu dugova jer klijenti često s vremenom izgube nit o tome kome su, koliko i za što dužni. Jednom kad se dobije jasna slika stanja, klijentima se pojašnjava može li BE-ON pomoći ili ne.

„Ako se nekome ne može pomoći, klijenta se ne zavlači. A ako se može pomoći, stručnjaci će napraviti baš sve da se riješe ovrhe i blokade. Svakom klijentu u početku se daje cjenik usluga BE-ON-a koji se naplaćuju tek kad se blokada riješi. Cjenik je transparentan i klijent potpisuje u startu koliko će ga koštati deblokada, tu nema skrivenih troškova i ništa se ne plaća dok se problem ne riješi“

govori Sabine Gradištanac Škrgatić.

Ponekad su rješenja vrlo jednostavna pa je i cijena usluge manja, ponekad je potrebno međufinanciranje pa je cijena viša. Naime, često BE-ON odobrava međufinanciranje kojim se pokrivaju baš svi dugovi blokiranog klijenta. Jednom kad je financijski čist, on se odblokira, a potom klijent preko BE-Ona podiže kredit u jednoj od šest poslovnih banaka s kojim BE-ON surađuje. Tim kreditom vraća novac BE-ON-u koji je dao za međufinanciranje te plaća uslugu deblokade, odnosno financijskog savjetovanja.

Ponekad klijent uzme veći gotovinski kredit jer njime rješava još neke životne stvari koje napokon ima priliku napraviti, a u BE-ON-u su svjedočili i iznenađenjima, od toga da su pojedini odmah platili sve režije unaprijed šest mjeseci, do klijentice koja je “viškom” novca platila svoj doktorat.

Tada je pobjeda u ovoj priči još i slađa i to su trenuci kad isplivaju posebne emocije – od prvotnog straha i nepovjerenja klijenata, do osjećaja slobode i lakoće.

„Imali smo klijenta koji je gledao u račun koji više nije bio blokiran, pa bi opet zavirio, provjerio, pa ponovio to još koji put. Nije naprosto vjerovao da blokade više nema!“, smije se Sabine Gradištanac Škrgatić. Posebno je upamtila muškarca od oko 55 godina, koji se rasplakao.

„Doživjeti trenutak kad odrastao čovjek, koji je već toliko toga proživio, plače kao malo dijete od sreće jer mu račun više nije blokiran… E, to je trenutak za pamćenje! Neopisive su to emocije. Ljudi s blokadom žive i po više od 10 godina, a mi im pomognemo i napokon su slobodni, dišu!“

govori direktorica BE-ON-a.

Suze radosnice i zahvala

Bilo je puno dana kad bi se zaposlenicima BE-ON-a oči napunile suzama radosnicama, a posebno ih razvesele poruke klijenata s odmakom od godine i više dana.

Čestitke za Božić i zahvala što napokon imaju lijepe i deblokirane blagdane. „Ti trenuci pažnje znače sve na svijetu! Istina je, mi živimo od svog posla, naplaćujemo svoje usluge, ali taj ogromni dobitak da mijenjamo živote ljudi na bolje veće je od svega! Mi smo dio rješenja, ne problema i radimo za klijenta, ali ne na štetu drugih. I vjerovnici su sretni jer su se naplatili, dugovi su vraćeni, a banka dobiva odličnog klijenta, jedna priča jednostavno je okončana, svi su u tom procesu na dobitku“, govori Sabine Gradištanac Škrgatić. Tu se otvara još jedna tema – jesu li ljudi koji su bili blokirani, sposobni vraćati kredit kojim su vratili dugove? Direktorica BE-ON-a rasplinjuje mit da su bivši „blokirani“ neuredni platiše.

„Godinama pratimo svoje klijente koji su preko BE-ON-a uspjeli dobiti kredit kojim su vratili dugove. Naša statistika pokazuje da naši klijenti nisu ništa lošiji platiše od bilo kojeg klijenta koji je podigao kredit. Niti jedna banka s kojom surađujemo na ovaj način nikad nije raskinula s nama suradnju. I to puno govori! Naši klijenti nisu ništa rizičniji od svih drugih klijenata koji nemaju povijest blokade i na to smo ponosni“, zaključuje Sabine Gradištanac Škrgatić.


Ako Vas zanima možemo li i Vama smanjiti ukupan dug te zatvoriti Vašu blokadu, prijavite se za besplatnu analizu Vaše situacije ili nas nazovite na broj 014844877.