Često postavljana pitanja

Sve informacije na jednom mjestu

  1. Zašto sam pod ovrhom?

Ako ste podigli kredit koji ne možete plaćati, ili dugo niste platili neke račune jer nemate dovoljno novca – naći ćete se pod ovrhom. Ovrha je prisilna naplata neke osobe, banke ili kompanije kojima ste dužni („vjerovnik”).

  1. Što je blokada računa?

Ako se vjerovnik ne može naplatiti jer na vašem računu nema dovoljno sredstava, račun će vam biti blokiran i ostaje tako sve dok se dug, zajedno sa svim troškovima, u cijelosti ne naplati.

  1. Zaštićeni račun

Kad vam je račun blokiran, u FINI možete otvoriti zaštićeni račun kako bi vam vjerovnik mogao uzeti samo zakonski dopuštenu ¼ prosječne plaće ili više ako su vam primanja iznad prosječne plaće.

  1. Znači li ovrha nužno i blokadu računa?

Ako na računu imate dovoljno sredstava, vjerovnik se samo naplati. Ako nemate dovoljno sredstava da se dugovanje naplati u u cijelosti, blokiraju vam se svi aktivni računi koje imate u bankama.

  1. Kako saznati tko me je ovršio?

Ako su vam računi blokirani, a ne znate tko vas je ovršio, iznos niti strukturu duga, sve to možete saznati putem sustava eBlokade, gdje možete vidjeti i sve ovršne isprave.

  1. Što je HROK?

HROK je nekada bio poznat kao kreditno izvješće HROK-a, DOR ili „crna lista”. Sada je, eto, OSR (Osnovni sustav registra), a HROK d.o.o. je zapravo društvo koje registrom upravlja. Hrvatski registar obveza po kreditima objedinjuje sve vaše financijske informacije: obveze po kreditima, kreditnim karticama, minusima po tekućem računu te koliko ih uredno plaćate, a dostupan je svim bankama koje posluju u Hrvatskoj.

  1. Jesu li ovrhe zakonite?

Ovršni zakon je pravna podloga za prisilnu naplatu i opisuje prava i obveze vjerovnika i dužnika. No, kao i pravni sustav u Hrvatskoj, pun je „rupa” i specijalnih slučajeva.

  1. Može li se ovrha osporiti?

Ovrha se može osporiti ako reagirate istog trena kad dobijete obavijest o ovrsi. Kasnije je to jako teško jer je proces značajnim dijelom automatski i sve ide po inerciji.

  1. Kako se pokreće ovrha?

Ovrha se može pokrenuti putem sustava eOvrhe ili dolaskom u poslovnicu FINE. Postupak uključuje troškove javnog bilježnika, FINE, odvjetnika, suda i zateznih kamata, koje rastu trajanjem ovrhe.

  1. Prodaja nenaplaćenih potraživanja

Banke, telekomi, kartičari i ostali vjerovnici mogu prodati vaše dugovanje nekoj od agencija za otkup i naplatu potraživanja koje su aktivne na hrvatskom tržištu (EOS Matrix, B2 Kapital, Svea Ekonomi, Prima Solvent,…)

Agencija tada preuzima sva potraživanja, instrumente naplate, drugim riječima – sad ste dužni novom vjerovniku na kojeg su prešla sva prava. To nije nužno loše za dužnika, jer je s agencijom lakše stupiti u kontakt i postići dogovor o načinu i visini otplate duga.

 

  1. Ovrha na plaću

Ako vjerovniku potpišete dokument koji se zove „Izjava o zapljeni”, ovrha više ne mora ići preko FINE. Vjerovnik Izjavu dostavlja poslodavcu, koji je dužan po njoj postupiti, jer se u protivnom vjerovnik može naplatiti od poslodavca.

  1. Ovrha na nekretnini

Ako se vjerovnik ne uspijeva naplatiti ovrhom sredstava s vaših transakcijskih računa, promijenit će sredstvo ovrhe i pokušati vam uzeti nekretninu. Ovo je dugotrajan postupak, no može dovesti do prodaje vaše nekretnine na dražbi.

  1. Osobni stečaj potrošača

Postupak stečaja potrošača ima za cilj poštenog potrošača osloboditi od obveza koje preostanu nakon unovčenja njegove imovine i raspodjele prikupljenih sredstava vjerovnicima.

Postupak stečaja potrošača može se otvoriti samo ako je potrošač nesposoban za plaćanje, a smatra se nesposobnim ako najmanje 90 dana uzastopno ne može ispuniti jednu ili više dospjelih novčanih obveza u ukupnom iznosu većem od 4000 eura (30.000,00 kn) (čl. 5. st. 3. ZSP).

Uz navedeno, da bi se osoba smatrala potrošačem, ona:
– ne smije imati više od 20 vjerovnika,
– njene obveze iz obavljanja djelatnosti ne smiju prelaziti iznos od 13500 eura (100.000,00 kn),
– ne smije imati obveze iz radnih odnosa koje proizlaze iz obavljanja djelatnosti,
– ne smije biti pokrenut stečajni ili predstečajni postupak (čl. 4. st. 3. ZSP).

  1. Je li BeOn financijsko savjetovanje za mene?

Je – ako ste blokirani ili imate neurednu kreditnu povijest koja vas sprječava u realizaciji kredita. Nije važno imate li uvjete za reprogramiranje dugova ili ih tek planirate steći, dobro je znati kako stojite i što možete napraviti.

Namijenjeno je i onima kojima prijeti prelazak dugovanja u blokadu računa.

Ukratko, svima koji žele objediniti svoje financijske obveze i staviti ih pod kontrolu i razmišljaju kako ispregovarati povoljnije uvjete za svoje trenutne financijske obveze.

  1. Mogu li reprogamirati dugovanja ako sam ovršen, blokiran, na crnoj listi?

Ako ostvarujete osnovne uvjete (redovan posao sa stalnim primanjima ili mirovina) i ako vaša ukupna kreditna sposobnost nadilazi ukupna zaduženja, možete napraviti reprogram.

  1. Već ste probali napraviti reprogram obveza, ali nije uspjelo

Neuspjeh u jednoj banci ne znači neuspjeh u svim bankama. Bitno je kvalitetno napraviti sve potrebne korake u pripremi reprograma i odabrati pravu banku za pravi problem. BeOn ima dugogodišnji profesionalan odnos sa svim bankama na hrvatskom tržištu, i zaista dobre rezultate – za sve naše korisnike, ali i partnere.

  1. Kako ću vas platiti?

Dok vas ne deblokiramo, ne morate platiti ništa, mi se naplaćujemo nakon obavljenog posla. Na nama je sav rizik i trošak postupka, a ako vas uspijemo deblokirati, trošak će vam biti poznat na početku procesa. Cijena usluge ovisi o iznosu realiziranog kredita i o tome je li potrebno  angažirati naša financijska sredstva da bi vas deblokirali. U 95 % slučajeva to MANJE od ušteda koje ćemo ispregovarati za vas.

  1. Što ćete vi napraviti, i zašto ja to ne mogu sam?

Mi smo licencirani kreditni posrednici, s dugogodišnjim iskustvom rada u bankarskom sustavu. Posao nam je znati i pratiti sva pravila i regulativu oko odobravanja kredita pa znamo točno kako pripremiti predmet koji će odmah biti odobren. Ako to pokušate sami, a ne znate dovoljno o bankarskim procesima, može vam se dogoditi da vas odbiju, a kad vas banka jednom zabilježi kao odbijene, svaki budući pokušaj bit će automatski odbijen – čak i preko posrednika.

  1. Koliko koštaju vaše usluge?

Sve ćemo vam reći nakon procjene vaše kredite sposobnosti. Mi sve radim otvoreno i transparentno: cijena ovisi o visini glavnice kredita i najčešće je između 650 – 1.700 EUR (4.950 do 12.950 kuna) s PDV-om. Iznos koji je u 95 % slučajeva višestruko manji od onoga što vama uspijemo uštedjeti svojom intervencijom.

Mogući su i neki dodatnih troškovi ako vašu blokadu zatvorimo našom linijom financiranja.

Sve troškove saznat ćete odmah nakon besplatne analize – i oni se ne mijenjaju tijekom postupka. Na samom početku procesa dobivate našu pisanu ponudu. Kako vam kažemo – tako će i ostati.

  1. Što mi treba za besplatnu analizu?

Nakon prvog kontakta, pribavite nam:

  • Platne liste, odnosno odreska od mirovine za prethodna tri mjeseca.
  • Očevidnik o redoslijedu plaćanja s obračunatom kamatom – OSOP-SN (FINA).
  • Obrazac NIO, stanje isknjiženih obveza (FINA).
  • Presliku osobne iskaznice.
  • Promete po redovnom tekućem i zaštićenom računu (ako ga imate otvorenog) za prethodnih 6 mjeseci.
  • OSR Izvješće (dobit ćete pisane upute kako ga zatražiti).
  • Ispunjen i potpisan obrazac punomoći (potrebno zbog GDPR-a, kontakata s vjerovnicima u cilju utvrđenja točnog stanja duga te postizanja nagodbi, kao i za komunikaciju s poslovnom bankom).
  1. Koji uvjete morate zadovoljiti?

Morate imati redovna primanja, biti zaposleni na neodređeno vrijeme ili u mirovini.

  1. Što mi sve treba za postupak?

Prikupite i pošaljite nam:

  • Platne liste, odnosno odreska od mirovine za prethodna tri mjeseca.
  • Očevidnik o redoslijedu plaćanja s obračunatom kamatom – OSOP-SN (FINA).
  • Obrazac NIO, stanje isknjiženih obveza (FINA).
  • Presliku osobne iskaznice.
  • Promete po redovnom tekućem i zaštićenom računu (ako ga imate otvorenog) za prethodnih 6 mjeseci.
  • OSR Izvješće (dobit ćete pisane upute kako ga zatražiti).
  • Ispunjen i potpisan obrazac punomoći (potrebno zbog GDPR-a, kontakata s vjerovnicima u cilju utvrđenja točnog stanja duga te postizanja nagodbi, kao i za komunikaciju s poslovnom bankom).

Na osnovi ovih dokumenata možemo vam točno reći što možemo, a što ne, te koliko će to trajati.

Ako bi radije prvo porazgovarali s nama, pošaljite nam svoje podatke ili nas nazovite na  014844877.

 

 

  1. Što vi točno radite u postupku?

U vaše ime pregovaramo s vjerovnicima o visini duga i pokušamo ga smanjiti koliko god je moguće, a zatim vam tražimo potencijalnog kreditora. Novim kreditom podmirimo sve vaše dugove, pa vam ostane samo jedan kredit s ratom koju možete uredno otplaćivati iz redovnih primanja.

  1. Koliko traje postupak deblokade računa?

Prema našim dosadašnjim iskustvima, postupak deblokade traje najviše do 2 mjeseca, ako sve ide kako treba. Najduži postupak, od 260 slučajeva prošle godine, trajao je 3 mjeseca.

  1. Možete li mi garantirati uspjeh?

Uspjeh ovog postupka prvenstveno ovisi o vama, vašoj trenutnoj kreditnoj sposobnosti, te o tome ispunjavate li osnovne uvjete – ako je sve to u zadovoljavajućim parametrima, sigurno vam možemo pomoći.

  1. Ako imate još neko pitanje

Slobodno ga pošaljite na [email protected]  ili nas nazovite na 014844877 od 8 do 16:30 sati od ponedjeljka do četvrtka, a petkom od 8 do 14 sati.