30 rujna, 2024
Tvrtka BE-On lani je pomogla da čak 260 ljudi izađe iz blokade, to je 260 sudbina, često vrlo teških, među njima su bili i ljudi koji su i više od 10 godina pod konstantnim ovrhama, koji sami više nisu mogli pratiti trag dugovanja, iznose, zatezne kamate, redove naplate različitih vjerovnika, nisu imali ni snage ni znanja kako svoje financije “raspetljati”.
No BE-ON se specijalizirao upravo za naizgled nerješive slučajeve, postao jedina tvrtka koja radi na sasvim transparentan način, pomaže ljudima da sve dugove zatvore jednim kreditom koji klijent može podnijeti i s kojim može normalno živjeti, a možda najposebniji detalj poslovanja je taj što se BE-ON ne naplaćuje dok posao nije gotov, dok se nije riješila blokada i dok klijent nije sasvim financijski neovisan.
Iza ove obiteljske tvrtke stoje supružnici Igor Škrgatić i Sabine Gradištanac Škrgatić koji kroz financijsku forenziku raspetljavaju i najteže blokade te pomažu u restrukturiranju financija. Ali iza svakog blokiranog stoji čovjek imenom i prezimenom, sa svojom sudbinom i cijelim kolopletom osjećaja.
O iskustvu rada s blokiranima i posebnosti poslovanja BE-ON-a progovara direktorica tvrtke Sabine Gradištanac Škrgatić.
“Mi nismo oni koji samo klimaju glavom i govorimo da je ljudima teško. Mi smo dio rješenja. Problem je tu, idemo vidjeti možemo li ga riješiti i pritom se ne bavimo uzrokom problema, što je ljude dovelo do blokade, ne prekapamo što je krenulo po krivu.Mi gledamo naprijed, što se može napraviti i kako čovjeka deblokirati”
govori Sabine Gradištanac Škrgatić
Ljudi su nepovjerljivi, ionako u teškoj situaciji ako su pod blokadom, neki imaju loša iskustva s pojedinim agencijama koje također blokiranima daju obećanja. Sabine Gradištanac Škrgatić otkriva po čemu je BE-ON drugačiji.
“Mi smo jedini koji smo se specijalizirali i radimo sistematično i transparentno te nećemo posao naplatiti ako ne uspijemo klijenta deblokirati, ako nema rezultata. Ako nešto pođe po zlu, sav naš rad ostaje nenaplaćen i nama je to u redu, nemamo problem s tim. Ali ako se primimo slučaja i na njemu radimo, to znači da vjerujemo u njega i želimo klijenta dovesti do kraja, do deblokade. Tek onda ćemo svoj posao naplatiti i to nas razlikuje od drugih”
govori Sabine Gradištanac Škrgatić
Kada je netko 10 i više godina u blokadi, čini se gotovo nestvarno da netko može odjednom izaći iz začaranog kruga ovrha.
Logično je da svako tada postavlja pitanje što to BE-ON radi, a da pojedinac sam nije probao?
Sumnja je dobra i treba postavljati pitanja.
BE-ON ne otkupljuje dugove kako bi ih potom sam utjerivao. On radi restrukturiranje, odnosno za klijente prvo pokušava ispregovarati nagodbe kako bi se dijelovi dugova otpisali.
Potom dugove pokriva u ime klijenta, a jednom kad je klijent bez dugova i ponovno kreditno sposoban, klijent pomoću nas podiže kredit u banci kojim vraća novac BE-ON-u i plaća uslugu vođenja deblokade.
No u ovom pojednostavljenom prikazu što ova obiteljska tvrtka radi, Sabine Gradištanac Škrgatić dodatno pojašnjava kako je moguće da njihovi financijski stručnjaci uspijevaju ispregovarati da se dio dugova otpiše.
“Riječ je o nagodbi koja se najčešće može ostvariti. Naime, svaki se vjerovnik želi naplatiti i financijskom svijetu postoji termin ‘vremenske preferencije novca’ koji kaže da novac danas vrijedi više nego će vrijediti za dvije ili više godina. Zato su vjerovnici spremni pregovarati o tome da im se već danas dade novac pa onda pristaju i na to da se dio duga otpiše”, otkriva Sabine Gradištanac Škrgatić. Doduše, ako je riječ o bankama, vrlo je teško ispregovarati nagodbu i otpis dijela duga.
“Time bi slale lošu poruku i stimulirale druge dužnike da ne plate. Stvar je jednostavna – ako banka danas nekome otpiše 50 posto duga, taj će to prenijeti svojem susjedu pa će i on dobiti ideju da ne plati svoj dug računajući da će banka i njemu pola duga oprostiti. To banke ne žele”, govori Sabine Gradištanac Škrgatić.
Ipak, s agencijama za naplatu potraživanja je drugačije i tu postoji prostor za nagodbu. To je onda posao za BE-ON.
Sabine Gradištanac Škrgatić pokušava demistificirati kako to da se s agencijama može pregovarati da se otpiše dio duga.
“Agencije za naplatu potraživanja od banaka kupuju pakete nenaplativih kredita. Moglo bi se reći da kupuju mačka u vreći. Istina je, to je sigurno isplativ biznis jer se nitko time ne bi bavio da tome nije tako, ali u tom paketu dio je kredita koji se nikad neće naplatiti, možda i 50 posto je takvih, dio će se naplatiti u nekom iznosu, a dio će uspjeti naplatiti u cijelosti. Istina je u negdje sredini te priče. I tu je prostor za pregovaranje BE-ON-a jer je agencijama u interesu da se naplate”, govori Sabine Gradištanac Škrgatić.
Ako se nekome obustavom s plaće skida za blokadu i ako se očekuje da će agencija u narednih godinu dana naplatiti puni iznos dugovanja, mala je vjerojatnost za nagodbu. Ali ako je dug agencije peti po redu naplate i ako je neizvjesno kad će (i koliko) naplatiti, onda im je itekako u interesu pregovarati da im se dio duga plati odmah.
Zato agencije nekad pristanu na nagodbu kojom se otpiše i 40 posto duga uz uvjet da im se ostatak odmah plati.
“Iskustvo BE-ON-a govori da u 90 posto slučajeva iznos nagodbe bude veći nego što klijent na kraju plaća nama za uslugu vođenja procesa deblokade”, otkriva Sabine Gradištanac Škrgatić.
No čak i kad bi se netko odlučio na suradnju s BE-ON-om, mnogi se boje dokumentacije, papirologije, odnosno koliko je cijeli proces kompliciran i dugotrajan. Sabine Gradištanac Škrgatić otkriva i to da sve traje u prosjeku dva do tri mjeseca, a “papirologija”, odnosno dokumentacija potrebna za to nije komplicirana. Dodaje, treba samo malo spretnosti, a jedino hodanje može biti samo jednom do FINA-e što se može obaviti u pola sata.
“Možda izgleda zastrašujuće kad klijent dobije popis od osam dokumenata, ali jedan od dokumenata je osobna iskaznica koju svi imamo u svom novčaniku, zar ne? Također, treba dostaviti i platne liste, a njih svaki poslodavac mora uručiti radniku ili poslati na mail. Promet po zaštićenom I redovnom računu povlači se preko net bankinga, a ako ga netko nema, dovoljno je otići u najbližu poslovnicu svoje banke i u roku od nekoliko minuta će dobiti net bankarstvo. I tako redom, zapravo ništa teško”, otkriva Sabine Gradištanac Škrgatić.
I sve što klijent treba prikupiti i dostaviti besplatno je, baš kao i financijska analiza koju će BE-ON za klijenta napraviti.
Kada se krene u posao, potpisuje se punomoć po kojoj financijski stručnjaci BE-ON-a kontaktirati vjerovnike i provjeriti strukturu duga, kolika je glavnica, zatezna kamata. Potom mogu u ime klijenta pregovarati da se smanji dugovanje, odnosno da se postigne nagodba o otpisu dijela dugovanja.
No što BE-ON ne može?
“Podignuti kredit za klijenta, to je važno znati jer to predstavlja sigurnost za klijenta”, govori Sabine Gradištanac Škrgatić. Jednom kad se vjerovnicima dogovore nagodbe, BE-ON daje novac za međufinanciranjem kojim se odjednom pokrivaju svi dugovi vjerovnika, bez obzira koliko je vjerovnika i za što su dugovi.
“Prosječan iznos dugova koji se pokrivaju je 10.000 €. Ali je bilo i nekoliko velikih međufinanciranja za stambene kredite, iznosi su išli do 60.000 €”, kaže Sabine Gradištanac Škrgatić. No ponekad dug nije velik, blokada je mala, ali i to je sasvim dovoljno da izbaci dužnika iz financijskog svijeta pa on ne može dignuti kredit za neke uobičajene stvari, kao što je adaptacija stana ili kupnja automobila. I tada je međufinanciranje koje BE-ON daje rješenje.
“Mi podmirujemo dug, zatvara se blokada, klijent potom diže veći kredit pa vraća nama novac za dug, a ostatak iznosa od kredita može iskoristiti za kupnju automobila, adaptaciju stana, čak smo imali slučajeve da su plaćali svoje doktorate s ‘viškom’ novca koji im je ostao”, otkriva Sabine Gradištanac Škrgatić.
Cjenik usluga BE-ON-a uvijek je transparentan, klijent ga dobiva na početku procesa i on zna kolika će biti naknada kada jednom proces završi. Sabine Gradištanac Škrgatić ponavlja, nema plaćanja unaprijed, tek nakon obavljena posla. Iako je BE-ON vrlo uspješan u svom poslovanju, često se susreću s time da klijenti priznaju koliko su se bojali javiti.
Mnogima treba i godina dana da se odluče, iz anonimnosti prate, iščitavaju, ali čak ni na društvenim mrežama ne žele ništa komentirati, kamoli kliknuti da se jave i zatraže pomoć BE-ON-a. “Tu je i onaj strah ‘što ako me opet odbiju’. Blokirani su često prošli kroz tolika razočarenja, pokušavali su sami, obilazili banke koje su ih odbijale. Ali mi ljude ne zavlačimo i odmah kažemo ako im ne možemo pomoći. A ako postoji šanse, dat ćemo sve od sebe da uspijemo”, kaže Sabine Gradištanac Škrgatić.
Nakon 260 slučajeva ljudi koje su deblokirali lani, ove godine BE-ON ambiciozno očekuje da će ove godine dosegnuti broj od 500. Najveća nagrada ipak je reakcija ljudi kojima pomognu da riješe i dugogodišnje blokade.
“Neki provjere račun, pa se vrate i opet gledaju, pa još jednom i tako više puta. Kad vide račun bez blokade nakon primjerice 11 godina to je veselje do neba! Kao da djetetu date štenca koje je htjelo, veselju nema kraja! Sjećam se klijenta od pedesetak godina, plakao je kad je sve bilo riješeno, odrastao čovjek, svašta je proživio, a on plače kao dijete! Kad krenu njihove emocije, pokrenu se i naše. Budu oči pune suza, kako ne”, smije se Sabine Gradištanac Škrgatić.
A onda dobacuje: “Naravno, od sreće!”
Odnosi s klijentima nekad postanu posebni, pa se jave i nakon godinu dana te još nose ushićenje koje su dobili na dan kad su bili deblokirani jer s time su dobili novi početak. Neki nas zovu I poslije puno vremena da se posavjetuju oko nekih financijskih nedoumica.
“Dobar je to osjećaj i dobro je raditi ovaj posao. Mi svi od ovog posla živimo, to je istina, ali taj osjećaj da mijenjamo živote ljudi na bolje, da smo dio rješenja, a ne problema, e to je nešto posebno!”, završava Sabine Gradištanac Škrgatić.