27. tra. 2023.

Iskustva naših korisnika

Gubitak posla doveo do blokade – ispovijest klijenta

autor

BeOn Savjetovanje

Rješavanje financijskih poteškoća građana

Bilo je to grubo vrijeme za Davora Lovrića kad je tvrtka propala, bilo je viška radnika, on je ostao bez posla. Stanodavac nije pitao ima li, stanarinu je trebalo platiti, a iza njega ostao je kredit od 5000 €, rate su i dalje stizale.

“I kad treba platiti stanarinu, ne pita stanodavac je li to 15.-i dan u mjesecu, što ću dati djeci ostatak mjeseca. Stan treba platiti, primanja nema, a tu su djeca

– iskren je Davor o tome kako je bilo živjeti kad je izgubio posao.

Ovaj otac iz Poreča, građevinac po zanimanju, kaže da je posla bilo sve manje, kriza je došla, a problemi su se gomilali. Stigla je i blokada, a onda je njegov dug banka prodala agenciji za naplatu potraživanja.

Krenula je još jedna spirala briga.

“Moj dug preprodavao se u više agencija, više ni sam nisam zna tko me zove, koja agencija, ali sam se uvijek javljao, takav sam karakterom. Ako bih propustio poziv, uvijek sam se javio povratno, nisam se nikad skrivao.”

– govori nam Davor Lovrić

Tome nije bilo kraja, kamate su se gomilale, vrtio su u krug, njegov je račun bio vječito blokiran.

A onda je saznao za BEON, kaže, sasvim slučajno.

S druge strane telefona javila mu se Mateja. Otkriva nam sasvim osobni moment, kaže da to nije bitno za njegovu priču, ali njemu je bilo važno, pa prepričava:

“Krenula je dobra energija, povjerenje, i moj slučaj došao je Mateji Poslon iz BEON-a na stol. Zajedno smo prolazili detalje, sve na daljinu, ja iz Poreča, Mateja iz Zagreba. Istu stvar bih pitao na dva različita načina i slušao bih. Znao sam da joj mogu vjerovati, nisam je ni morao vidjeti. Imao sam povjerenja da će mi pomoći i riješiti moju blokadu.

– govori nam Davor Lovrić

Slušao je svaku uputu, slao potrebne dokumente. BEON mu je pomogao tako što su mu odobrili novac kojim je pokrio baš sve dugove, lista vjerovnika na FINI mogla se očistiti. Mateja iz BEON-a pratila ga cijelo vrijeme, vodila ga kroz to što treba raditi. To je bio preduvjet za idući korak – podizanje kredita kojim je vratio novac BEON-u za međufinanciranje i platio njihovu uslugu vođenja kroz deblokadu.

U cijelom procesu, on iz Poreča, samo jednom je došao u Zagreb i to radi potpisivanje ugovora u banci za kredit. Novac iz kredita isplaćen mu je isti dan.

Otkriva što je tada osjećao:

“To što je BEON napravio za mene, moju obitelj, to olakšanje!”

– govori nam Davor Lovrić

Dok govori smije se, ne skriva sreću, pa nastavlja:

“Pomogli su mi da izađem iz blokade nakon toliko godina. I još nešto – nikad, ali nikad više ne želim biti blokiran!

– govori nam Davor Lovrić

Kaže, primio je prvu plaću, a da nije u blokadi, nije mogao vjerovati da prima puni iznos.

“Kao da novci nisu moji!”

– uzvikuje i smije se Davor.

Ali jesu, njegova je plaća samo njegova, ne odlazi na kamate i dugove, njegovo ime više nije na FINI na listi dužnika, Davor prima punu plaću.

Njemu je pomogla Matea iz BEON-a koja otkriva kako je pomogla u deblokadi Davora u samo 3 mjeseca. Ona kaže:

‘Vidjela sam čovjeka kojem kao da je pao sav teret svijeta s leđa, s novim početkom za obitelj. Osjećaj? Neprocjenjiv!’

– govori Mateja

Mateja iz BEON-a, koja je vodila njegov slučaj, prisjeća se trenutka kad je s Davorom išla u banku da potpiše ugovor za kredit i dok su čekali da mu se kredit isplati na račun.

Daje i detalje kako su u BE ON-u pomogli Davoru.

Javio se prvi put krajem prosinca 2022., netom prije godišnjih odmora. Zaprimili su njegov slučaj, ali tek u siječnju su počeli na njemu i raditi.

“Davor je bio izuzetno ažuran, neprestano je zvao, pitao što je s njegovim slučajem, slao je svu dokumentaciju koju smo trebali. Sve je išlo telefonom i mailom, mi smo radili u Zagrebu, on je iz Istre. Bio je svjestan svoje situacije i što mi u BEON-u radimo za njega.”

– govori Mateja.

Od siječnja, kada su krenuli rješavati slučaj, BEON-u je trebalo oko deset dana da prođu kroz slučaj i pribave svu dokumentaciju. Jednom kad je BEON odobrio međufinanciranje, podmirili su Davoru sve dugove.

Trebalo je malo strpljenja da se na FINI „očisti“ lista od svih vjerovnika, sustav je trebao “odraditi” to što Davor više nikome nije dužan, niti jednoj agenciji za naplatu dugova.

To je bio preduvjet da Davor dobije kredit. I za to je banci trebalo oko dva tjedna. Jednom kad mu je kredit odobren, Davor je isplatio BEON-u iznos za međufinanciranje i platio njihovu uslugu vođenja kroz deblokadu, te mu je nakon podmirenja svih troškova ostalo nevjerovatnih 16.000 € s kojim će riješiti važna životna pitanja.

Sve je bilo gotovo u ožujku 2023. godine.

No pored ove uspješne priče koja je od prvog dana kontakt klijenta do deblokade prošlo tri mjeseca, Mateja otkriva koji su najveći problemi s kojima se ona susreće u poslu s blokiranim klijentima.

„Davor je bio sjajan i javljao se, pribavljao je dokumentaciju, uvijek je bio dostupan. Ali ponekad klijenti prerano dignu ruke, misle da se slučaj ne može riješiti. Prestanu se javljati, a šansa postoji! Ponekad se ne informiraju o tome što mi radimo, a ako i krenemo u proces, ne dostavljaju svu dokumentaciju, nisu ažurni. Kod Davora je sve išlo dobro, dostavio je sve što bismo tražili, sve na daljinu i prvi put i zadnji put vidjeli smo se u Zagrebu kod isplate kredita“

– otkriva Mateja

Davor je bio samo jedan od 230.000 blokiranih u Hrvatskoj. Iskustvo BEON-a govori da oko 60 posto ljudi, koji im se jave, može se odblokirati uz financijsko vođenje njihovih financijskih savjetnika.

Često su podjedinici pod dugogodišnjim blokadama, nekad i više od 10 godina. Mnogi su se čak naviknuli na život u blokadi ili su se pomirili s time da nikad neće riješiti svoj problem.

No BEON je jedina tvrtka na tržištu specijalizirana za financijsko restrukturiranje blokiranih, uz pomoć savjetnika stvara se jasna slika kome su i koliko dužni jer i to često pojedinci prestanu pratiti jer se “prepuste”.

BEON može pomoći onima koji imaju stalna primanja, bilo da je riječ o plaći ili mirovini. BEON-ovi savjetnici često uspiju ispregovarati djelomičan otpis dugova tako da za klijenta čak “štede” novac.

Jednom kad su baš svi dugovi podmireni, pristupa se procesu „čišćenja“ vjerovnika s FINE, sve se mora podmiriti.

Tako postaje i kreditno sposoban i slijedi završni korak, dogovaranje kredita s bankom kojim se vraća novac BEON-u za međufinanciranje i podmirivanje usluge BEON-a.

Obično cijeli proces traje između dva do tri mjeseca, ponekad i brže.

BEON je tvrtka licencirana od strane Ministarstva financija te je klijent od samog početka procesa upoznat s cijenom usluge koja se naplaćuje isključivo iz realiziranog kredita.

S obzirom na to da BEON u ime svojih klijenata redovito ispregovara otpis dijela prvotnih dugovanja, novac koji su uštedjeli za klijente često je veći od iznosa koji klijent plaća BEON-u za uslugu vođenja kroz deblokadu.